De 15 met TEE treinen

Vragen, besprekingen over het historisch materieel.
MGRoverdriver

De 15 met TEE treinen

Bericht door MGRoverdriver »

Wie weet waar ik foto's kan bekijken van de reeks 15 met TEE-treinen aan de haak. Zijn er foto's van tussen Mechelen en Antwerpen?
MGRoverdriver

Bericht door MGRoverdriver »

Deze foto's wil ik jullie niet onthouden
Bijlagen
1501%2Bsncf40100FBM20071983.jpg
1501%2Bsncf40100FBM20071983.jpg (80.57 KiB) 12279 keer bekeken
1502ino.jpg
1502ino.jpg (109.57 KiB) 12279 keer bekeken
1503.jpg
1503.jpg (37.89 KiB) 12279 keer bekeken
Bert

Bericht door Bert »

Hier zijn er twee:
Bijlagen
1501.jpg
1501.jpg (160.81 KiB) 12250 keer bekeken
1504blauw.jpg
1504blauw.jpg (43.74 KiB) 12250 keer bekeken
Greg

Bericht door Greg »

Ik kijk niet meer graag naar die oudere foto's. :(
Doet teveel pijn als ik telkens opnieuw zie wat ik gemist heb. :?
Bert

Bericht door Bert »

Greg schreef:Ik kijk niet meer graag naar die oudere foto's. :(
Doet teveel pijn als ik telkens opnieuw zie wat ik gemist heb. :?
Tja bij mij is het ook zo. Toen zat er nog veel meer kleur en verscheidenheid in de spoorwegen. :cry:
Jonathan

Bericht door Jonathan »

En toen waren de mensen nog niet zo verwent als nu op de NMBS. Nu als hun trein 5 MINUTEN VERTRAGING heeft is dat het einde van de wereld. Of als er geen materieel met airo op hun trein zit in de zomer, ze wachten zelfs extra op een trein met airco :!: :!: Hoe verwent kun je zijn.
Laatst gewijzigd door Jonathan op 30 mar 2006, 21:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Slos

Bericht door Slos »

Die 1504, TEE + NS loc = Amsterdam CS?

Hier nog een fotootje van http://www.railpix.de
Afbeelding Verder nog van op mijn compu:
(1ste foto fotograaf onbekend)
Bijlagen
1502-3.jpg
1502-3.jpg (175.25 KiB) 12228 keer bekeken
1503.jpg
1503.jpg (72.65 KiB) 12228 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Slos op 30 mar 2006, 21:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Lukas
Berichten: 1670
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:44
Locatie: Rotselaar L 35

Bericht door Lukas »

Hoi,

Als ik die foto's bekijk vind ik het superspijtig dat we geen 20 jaar geleden zijn geboren.En voor ik het vergeet, de foto's zijn PRACHTIG :!:


Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

En ik niet zeker?!
Zou echt wel eens met een 18 meewillen (maar dan écht). Helaas de tijden zijn voorbij, nu hopen dat ik ooit met een Taurus meekan, we moeten helaas vooruit.
Jonathan

Bericht door Jonathan »

SIMPY.be schreef:En ik niet zeker?!
Zou echt wel eens met een 18 meewillen (maar dan écht). Helaas de tijden zijn voorbij, nu hopen dat ik ooit met een Taurus meekan, we moeten helaas vooruit.
Jammer genoeg, en het materieel nu verliest karakter. Allemaal dezelfde vorm, dezelfde kleur, airco. Voor "de verwende reiziger".
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
Toen waren treinen van 3 rijtuigen lang nog winstgevend... en kwam dat nog voor...
Nu is dat enkel de Jean Monnet, en verder hebben ze alles afgeschaft, ookal bevatten deze meer rijtuigen (= mee reizigers? Ik veronderstel van wel)...
Groeten.
Laatst gewijzigd door Joris op 17 sep 2013, 15:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Slos

Bericht door Slos »

Jonathan schreef:
SIMPY.be schreef:En ik niet zeker?!
Zou echt wel eens met een 18 meewillen (maar dan écht). Helaas de tijden zijn voorbij, nu hopen dat ik ooit met een Taurus meekan, we moeten helaas vooruit.
Jammer genoeg, en het materieel nu verliest karakter. Allemaal dezelfde vorm, dezelfde kleur, airco. Voor "de verwende reiziger".
Wat is toch het probleem met airco en ander comfort op de trein??? Het zijn heus niet allemaal treinliefhebbers zoals wij die met de trein reizen hoor. Als de trein wil concurreren met de auto, dan hoort daar ook het comfort van de auto bij. Een mens kan er maar wel bij varen zeker!
1607

Bericht door 1607 »

euhhhh als het buiten 30 graden is en in de trein den airco vollen bak staat te draaien, ik voel me toch echt niet goed als ik dan uit de trein moet. echt gezond kan dat zeker niet zijn. :? :roll:
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

1607 schreef:euhhhh als het buiten 30 graden is en in de trein den airco vollen bak staat te draaien, ik voel me toch echt niet goed als ik dan uit de trein moet. echt gezond kan dat zeker niet zijn. :? :roll:
Andersom kan het wel zeer deugd doen, ze! :wink:

Eens meegeweest met een machinist paar zomers geleden van Brugge naar Eupen en terug. De heenrit was met een 27 (geen airco, was gelijk een broeikas) ipv een 13 en het was één van die zomerdagen dat het kwik op de Hoge Venen naar de 35 graden Celcius ging! In Eupen terug mee naar Welkenraedt met andere machinist in 27 en daar dan wachten op de volgende trein richting Eupen, om vanaf Welkenraedt dan eerst naar Eupen te rijden en vervolgens terug te keren richting West-Vlaanderen. En ik moet toch wel zeggen dat het enorm veel deugd deed om in de gekoelde sp van het I11-stuurstandrijtuig te kruipen na een halfuur op dat perron gestaan te hebben! :shock:
JPL107
Berichten: 126
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:48
Locatie: Lier
Contacteer:

Bericht door JPL107 »

Ik zet liever een raam open als het echt warm is, dan heb je nog een fris windje en een mooi geluid van de sporen, vooral in een break of M4. :)

Hier valt het nog mee maar als je in Zuid-Europa op een hete zomerdag uit een trein stapt met airco stap je precies in een sauna.. :lol:
Plaats reactie