Foto's I5

Vragen, besprekingen over het historisch materieel.
Plaats reactie
TKR
Berichten: 204
Lid geworden op: 08 dec 2021, 23:56

Foto's I5

Bericht door TKR »

Ik ben momenteel een 3D model aan het maken van een I5 rijtuig voor Transport Fever. Mogelijks importeer ik deze ook in een train simulator, we zien wel. :)

Het zou wel handig zijn om enkele interieur foto's the hebben van dit rijtuig.
Bij deze, als jullie foto's hebben en je wil ze delen, laat maar weten! :)

Detail foto's van de buitenkant zijn ook altijd welkom.



Later maak ik misschien ook nog de andere Railtour rijtuigen, maar laten we met deze al beginnen. 8)
Gebruikersavatar
Merijn
Berichten: 480
Lid geworden op: 05 jul 2006, 19:40
Locatie: Haacht

Re: Foto's I5

Bericht door Merijn »

Misschien eens informeren bij TSP?

https://www.pfttsp.be/index.php/nl-nl/m ... 9-i5-14512

Waren die interieurs niet redelijk gelijklopend met de I6 ligrijtuigen? Daarvan heb ik een aantal foto's.
TKR
Berichten: 204
Lid geworden op: 08 dec 2021, 23:56

Re: Foto's I5

Bericht door TKR »

Ik had inderdaad al het idee om eens een berichtje te sturen naar de stoomtreinvereniging Dendermonde-Puurs. Deze zouden ook een rijtuig hebben staan. Al vraag ik me wel af in hoeverre het interieur nog het originele is, aangezien dit niet echt deel uit maakt van de 'museum' collectie?

In ieder geval is het wel interessant om foto's van toen ook te zien, aangezien de interieurs mee veranderden met de kleurstelling.


Ik denk dat de I6 wel degelijk een net iets anders interieur had?
Terminus
Berichten: 1129
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:31

Re: Foto's I5

Bericht door Terminus »

TKR schreef: 28 apr 2024, 11:55 Ik had inderdaad al het idee om eens een berichtje te sturen naar de stoomtreinvereniging Dendermonde-Puurs. Deze zouden ook een rijtuig hebben staan. Al vraag ik me wel af in hoeverre het interieur nog het originele is, aangezien dit niet echt deel uit maakt van de 'museum' collectie?

In ieder geval is het wel interessant om foto's van toen ook te zien, aangezien de interieurs mee veranderden met de kleurstelling.


Ik denk dat de I6 wel degelijk een net iets anders interieur had?
Ik heb enkele jaren geleden gevraagd of ik met mijn zoon eens binnen mocht kijken toen we op bezoek waren in Baasrode. Heb zelf nog in de nachttrein gewerkt, en was toch allemaal nog vrij origineel hoor :)
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5326
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Foto's I5

Bericht door Steve »

Ik vond deze van het interieur, oorspronkelijk blijkbaar van belrail.be.
i5_int.jpg
i5_int.jpg (47 KiB) 632 keer bekeken
TKR
Berichten: 204
Lid geworden op: 08 dec 2021, 23:56

Re: Foto's I5

Bericht door TKR »

Als ik het goed voor heb, is dat het interieur van de laatste revisie. (begin jaren '90)

Bedankt voor de foto! :)
stijn
Berichten: 306
Lid geworden op: 03 okt 2017, 08:27

Re: Foto's I5

Bericht door stijn »

Voor zover m'n geheugen gaat...

In een artikel in Spoorwegjournaal (of hoe heette het in de jaren 90) stond ooit dat ze toen de I5's op de standaard van de I6 gebracht hadden, op de airco na.

Ik kan het niet verifiëren aangezien de doos met Spoorwegjounaals bij een verhuis verloren gegaan is.
Gebruikersavatar
Portbou
Berichten: 1817
Lid geworden op: 06 mar 2006, 23:24
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Re: Foto's I5

Bericht door Portbou »

stijn schreef: 29 apr 2024, 10:12 In een artikel in Spoorwegjournaal (of hoe heette het in de jaren 90) stond ooit dat ze toen de I5's op de standaard van de I6 gebracht hadden, op de airco na.
Correct.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5326
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Foto's I5

Bericht door Steve »

De foto hierboven doet me in ieder geval heel erg denken aan het interieur van de I6bc zoals het in m'n hoofd zit, al kan ik daar nu ook even geen foto van terugvinden om gedetailleerder te vergelijken.
Plaats reactie